Fecha:
24/05/2017
Quin secret amaga aquest llibre il·lustrat? Quin deu ser el missatge que passa de boca-orella dels personatges? Tots estan connectats? Haurà arribat bé el missatge? Els autors, Ilan Brenna i Renato Moriconi , amb l'editorial Fondo de Cultura Económica, ens brinda'n l'oportunitat de crear nosaltres mateixos els missatges dels seus personatges.
Què es pot treballar?
Infinitat de coses! Com per exemple:
Interacció social
Expressió oral
Expressió escrita
Llenguatge corporal
Com treballar-ho? Propostes:
Avui dono dues propostes; una per l'aula i l'altre per fer en qualsevol espai de lleure.
Aula: Dependent del nivell que utilitzem el llibre, el podem fer fragmentat. "Què creieu que li diu el pirata al lloro? Escriviu el missatge" I així fins a arribar a l'últim personatge. També podem fer una interpretació teatral del mateix conte (sempre sense veure el final, a veure si algú encerta el que passa).
Lleure: amb aquest llibre podem muntar una gimcana que pot arribar a ser "la gimcana sense cap ni peus". Representa que els personatges saben on s'ha amagat allò que necessiten els nens per fer un taller o l'activitat següent, però com que són molt vergonyosos s'ho passen de boca - orella. A més, s'han amagat perquè no els trobem. Els infants tindran la primera imatge i en aquesta sortirà un petit fragment de la pista d'on és l'objecte, i qui té la següent part- Ex: Quan troben el rei, darrere i posa: Pista objecte: el lloc ben fosc es troba a prop.... / heu de trobar el meu defensor (referint-se el cavaller). Si troben un altre personatge, la pista de l'objecte no tindrà ni cap ni peus, per això han de seguir l'ordre.
Pot ser una gimcana molt entretinguda, i si poden fer les variacions que nosaltres creiem oportunes, o fer-la més fàcil o difícil segons el grup!
Fuente: https://www.meskcontes.com/single-post/2017/05/24/Tel%C3%A9fono-descompuesto